Relaxing with David and Lisa - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Relaxing with David and Lisa - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Relaxing with David and Lisa

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

11 December 2017 | Nieuw Zeeland, Oamaru

We had a good night’s sleep in a real bed. Getting up at 8 am we lounged around the house. The weather wasn’t too bad, but not as sunny as we wished for. We played with the kids and had a BBQ lunch (some leftovers from the party). We told Lisa and David that we had seen “penguins” on our train trip yesterday and they laughed. These were not penguins but cormorants (shags as they call them) that were perched on the pier. A lot of tourists make the same mistake.
Wij sliepen lekker in een echte bed. Na het opstaan om 08.00 uur relaxten wij in en om het huis. Het weer was Ok, maar kon zonniger zijn. Wij speelden met de kinderen en hebben ge-BBQ’ed voor lunch (kliekjes van het feest). Wij verteld Lisa en David dat wij “pinguïns” hadden gezien de dag ervoor tijdens onze treinreisje en zij moesten lachen. Deze waren cormorants (shags noemen de kiwi’s ze) die op het pier waren. Veel toeristen maken hetzelfde fout.

In the evening we went for a lovely, huge, meal at the waterside in Oamaru and after that went to see the “real” penguins coming home after a long day fishing. These were so cute. Blue penguins – about 30 cm high when fully grown. We bought tickets to sit in the stand and watch all the “rafts” come home. You could see black spots in the sea bobbing up and down and this was the group of penguins gathering to come home. A raft comprised of about 30 penguins at once. It was a wonderful gift of mother nature at its best.
In de avond gingen wij voor een heerlijke, groot diner naast het water in Oamaru en hierna gingen wij “echte” pinguïns bekijken die naar een lange dag vissen thuiskwamen. Die waren erg schattig. Blauw pinguïns – ong. 30 cm hoog als ze volwassen zijn. Wij kochten tickets om in een tribune te zitten en de “rafts” van pinguïns te bekijken. Een raft bevat ong. 30 pinguïns in een keer. Het is een wonderbaarlijke geschenk van moeder natuur op haar mooist.

It was very cold sitting watching. We were unfortunately not allowed to take photos of film the event. The sound of the clicking camera’s scared them. They got on shore, being bashed by the waves and waddled up the rocks towards their homes. There were small man made nesting boxes where each pair lived and their partner and chick were awaiting their return in order to get fed the regurgitated fish. Yummy.
Het was erg koud in de tribune. Wij mochten helaas geen foto’s of film maken van de thuiskomst. Het geluid van de camera’s maakte de pinguïns blijkbaar bang. Ze kwam aan de kust, tegen de golven en waggelden de rotsen op omhoog. Daar waren kleine, nesthuisjes (gemaakt door mensen) waar ze woonden met hun partner en kleintjes die op de andere ouder zaten te wachten voor hun avondmaal van opgebraakte vis. Lekker.

We finally left at about 10 pm very cold but happy in meeting these little cuties. When walking back to the car we could see some of the penguins and I made a sneaky video of them. It rained during the ½ hour trip back and all that night. The kiwis are very happy about this as it is very dry here. We are less happy.
Wij gingen om ong. 22.00 uur weg, erg koud maar gelukkig met onze ontmoeting met deze schatjes. Toen wij terugliepen naar de auto zagen wij wat pinguïns en ik maakte stiekem een film. Het regende de hele terugreis van ½ uur en de hele nacht. De kiwi’s zijn hier erg blij mee omdat het zo droog hier is. Maar wij een stuk minder.