Wine, wine not/Tourist in Down Town Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Wine, wine not/Tourist in Down Town Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Wine, wine not/Tourist in Down Town Melbourne

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

30 November 2017 | Australië, Melbourne

29.11.17 – Wine……wine not !!!
Oh, we really slept well last night and caught up on some of the missed hours.
We switched the airco off and apparently kicked the duvet off ourselfs during the night. Note to ourselves: “Leave the airco on tonight in the bedroom”.
Wij hebben heerlijk geslapen gisteren en wat slaap tekort ingehaald.
Wij hadden de airco uitgezet en daarom bleken wij het dekbed onbewust van ons afgeduwd te hebben. Notitie voor onszelf: “Laat de airco aan vannacht in de slaapkamer”.

We were collected at 10.15 am and went to a guitar shop where I had seen a travel guitar. And finally it was just what I was looking for…..and more importantly at the price I was wanting to pay. Leaving the shop a very happy girl.
Wij werden om 10.15 uur opgehaald om eerst naar een gitaarwinkel te gaan waar ik een reisgitaar had gezien. En eindelijk was het wat ik wilde hebben…..en meest belangrijk voor de juiste prijs. Ik verliet de winkel als een blije meid.

We headed for the Yara Valley Vineyards. At the first one: Yering, we were allowed to taste 5 different types of wine. Arie tries various red wines and I tried the white wines. Some nicer than others.
This resulted in purchasing a few bottles.
Wij gingen naar de Yara Valley wijngaard. Bij de eerst wijngaard: Yering, konden wij 5 verschillende wijnen proeven. Arie de rode wijnen en ik de witte wijnen. Sommige lekkerder dan de anderen.
Dit resulterde in de aankoop van verschillende flessen.

The second one: Balgownie again some tasting. We stayed in this Vineyard and had lunch there. Arie had the Chicken Chimicurri and I had the Baramundi – an Australian white fish. To wash this down we had a glass of the wine we tasted.
Bij de tweede: Balgownie, weer proeven. Wij bleven hier voor de lunch. Arie nam de kip chimichurri en ik nam de Baramundi – een Australische witte vis. En om dit weg te spoelen namen wij een heerlijk glas wijn die wij hadden geproefd.

After lunch we went for a drive in the Dandenong Ranges area and stopped to view the beautiful scenery of Melbourne and the area. It was 35°C and we were glad when a small breeze hit us….even though it was a warm breeze. We walked around a park and Arie showed how youthful he was by climbing a tree.
Na de lunch reden wij naar de Dandenong Ranges en stopte om de mooie uitzicht van Melbourne en omgeving te bewonderen. Het was 35°C dus waren wij blij met een klein zuchtje wind die wij af en toe voelden……ook al was dit een warme wind. Wij liepen rond een park waar Arie liet zien hij als een jonge man de boom in kon klimmen.

We got back to the appartment at approx. 7 pm and relaxed in front of the telly. Pffff sunshine is wonderful but very tiring…..or was it a mixture of the warmth and wine?
We waren om ong. 19.00 uur terug bij het appartement en rusten uit bij voor de tv. Pfff zonneschijn is heerlijk maar ooh zo vermoeiend….of was het een mengeling van de warmte en de wijn?

30.11.17 – Playing the tourist in Down Town Melbourne
We got up at 8 am and took it easy getting ready. It is going to be another hot and humid day. At 9.30 am we walked to the nearbij station Glenferrie (5 minutes). We took the city loop train to Flinders Station – in de centre of Melbourne. Our first stop was the Tourist Information Centre across from the station. We got lots of leaflets and information about the City.
Wij stonden om 08.00 uur op en naame onze tijd om weg te gaan. Het zou weer een warme en vochtige dag worden. Om 09.30 uur liepen wij naar het dichtstbijzijnde station Glenferrie (5 minuten). Wij stapten in de City Loop trein naar Flinders Station – in het centrum van Melbourne. Onze eerst bezoek was aan het Tourist Informatie Centrum aan de overkant van het station. Wij kregen een heleboel brochures en informatie over de stad.

We hopped on the brown tram, a free one (of course if it’s free we must take it!). We got off at Russell Street and walked to the Melbourne Gaol - Prison. We firstly went to the holding cells where we were treated like criminals: I was in prison for Possession of Illegal Drugs and Arie for Harrassment (Ummm – less said about that the better). We looked around the cells and were even shut up in one…..luckily only for a few minutes.
Wij stappen in de bruine tram, gratis (uiteraard als het gratis is moet je het nemen!). Wij stapten uit op Russell Straat en liepen naar de Mebourne Gaol – Gevangenis. Wij gingen eerst naar de ruimte waar je komt als je niet bent aangehouden waar wij als echte misdadigers behandeld werden: Ik was beschuldigd van het bezit van illegale drugs en Arie voor mishandeling (ummmm – laten wij hier niets over zeggen). Wij keken in de het cellenblok en werden zelfs even opgesloten….gelukkig maar voor een paar minuten.

After the guided tour we walked around the main prison. Here Ned Kelly, the infamous bank robber/murderer was kept after his capture. He was finally executed on 11th November 1880. It was quite eerie thinking that these people had been kept incarcerted.
Na deze tour gingen wij naar de hoofd gevangenis. Hier was Ned Kelly, de beruchte bankovervaller/moordenaar opgesloten na zijn arrestatie. Hij was uiteindelijk hier executeert op 11 november 1880. Het was echt angstig om te denken wij deze mensen hier zijn opgesloten.

After this we walked to a pub for the necessary fluid intake!! Then we went on our walking tour. This was a self guided tour and Arie was the guide. Half way through the tour we finished our water, but luckily in the park we walked around there were water drinking fountains.
Hierna liepen wij naar de kroeg om onze hoognodige vloeistof in te nemen!! Toen hebben wij een wandeltocht gedaan. Dit deden wij zelf met een plattegrond en Arie was de gids. Halve wege de tocht waren wij door ons water heen, maar gelukkig stonden er verschillende drinkfonteintjes in het park.

With aching knees and ankles we walked back to the station…..at a sluggish pace I must add…..the heat was working it’s wonders on us.
Harry Styles is giving a concert here in the City and the queues of young girls was immense. Unfortunately Arie was with me otherwise………!!!
Met gevoelige knieën en ankels liepen wij naar het station…..weliswaar als een schilpad, zo langzaam….de hitte deed zijn negatieve werk op ons.
Harry Styles geeft een concert vanavond in de stad en de rijen met jonge meisjes was enorm. Jammer genoeg was Arie bij me, anders………..!!!

We got back to the appartment at 5.30 pm and were very greatful for the airco that was left on during the day.
I made a light dinner of salad, ham and eggs and washed this down with some well deserved wine (or 2).
All in all a tiring but very satisfying day. Thanks Melbourne for all your beautiful buildings, clean city, free trams and breathtaking heat.
Wij waren terug om 17.30 uur in het appartement en waren erg blij met de airco die we aan hadden gelaten gedurende de dag.
Ik heb een licht avondmaal gemaakt: salade, ham, ei en we spoelden dit door met een welverdiende glas wijn (of 2).
Al met al een vermoeiende, maar bevredigende dag. Bedankt Melbourne voor al je mooie gebouwen, schone stad, gratis trams en adembenemende hitte.

• 30 November 2017 - 13:19

Kenan:

Great to read what you guys have already seen.. wow.. I dropped my book and awaiting impatiently. :-)) Looking forward to your stories..

• 30 November 2017 - 13:20

And say hi to Maha when you see him.. I’ll be there in March..

• 30 November 2017 - 14:00

Mieke:

Jullie komen terug als alcoholisten hahahaha

• 30 November 2017 - 14:42

Ronald:

He lieve mensen ,
    Erg leuk om dit reisverslag te lezen.Jullie zijn al echte wijnkenners,haha
    Geniet van jullie heerlijke vakantie.Hier is het koud en nat !Groet !

• 30 November 2017 - 15:42

Evelien Fiene:

Leuk om het allemaal te lezen. Jullie worden echte wijnkenners/drinkers

• 30 November 2017 - 20:54

Natascha:

Zo, dat klinkt als een geslaagde stedentrip! Geniet er nog even van voordat jullie weer verder gaan.

• 02 December 2017 - 14:14

Carrie:

Hoe leuk is dat, zo n beetje alles wat je beschrijft van Melbourne, ik volledig herken.
    Al is t alweer bijna 16 jaar geleden dat ik daar was.