Onwards on our way to the land of Oz - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Onwards on our way to the land of Oz - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Onwards on our way to the land of Oz

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

28 November 2017 | Thailand, Bangkok

No I didn’t manage to find a guitar. We found a shop, but again the guitars were too expensive. Ok we will try again in Melbourne.
Nee, Ik had helaas geen gitaar gevonden. We hadden de winkel gevonden, maar de gitaren waren weer te duur. OK, ik zal in Melbourne proberen.
After the guitar hunt we decided to take an hour long ride in a tuk tuk. We accepted the price of 300,00 Baht (approx. Euro 9,00) for a tour of the sights. After 5 minutes the driver asked “you look in shop”?. No thanks we said……”Pweeze you look in shop”. OK just one. So he stopped at a fabric shop – were they make tailor made suits. We got pounced on immediately but informed that we already had suitcases too full so couldn’t add anything else.
Na de gitaarjacht besloten we om een uur in een tuk tuk te gaan rijden. We accepteerde de prijs van 300,00 Baht (ong. Euro 9,00) om de bezienswaardigheden te zien. Na 5 minuten vroeg de chauffeur “kijken jullie in winkel”? Nee dankjewel….. “Asuuuuuu, kijken in winkel”. Ok een dan. Dus stoppen wij bij een stoffenwinkel – waar ze handgemaakte pakken maakte. Wij werden meteen besprongen maar wij maakte duidelijk dat onze koffers te vol waren voor extra’s.
Arie was pounced on with a double sided leather belt. One side black and the other brown. “No need for leather” I informed. “I work for a company that supplies leather chemicals to tanneries….and therefore I receive loads of leather gifts.” Ok, that was a little lie, but it got them off our back. Outside and again, after 5 minutes the driver asked if we would visit another shop. “NO” I said. “Owww pweeze”. “NO!!!”. “Do not take us to another shop otherwise we will get out and not pay you the 300,00 Baht. We want to go to a temple”. “Temple too far” was his answer. I told him to take us back…and then suddenly he knew of a temple in the area.
Arie werd gesmeekt om lederen riemen te kopen. Een met een zwarte en bruine kant. “Nee wij hoeven geen leer ik werk voor een bedrijf die chemicaliën voor de leer industrie verkopen. Ik krijg genoeg cadeau van leer artikelen”. Ok dat was een leugentje, maar ze vielen ons niet meer lastig. Naar buiten en weer, na 5 minuten vroeg de chauffeur of wij een andere winkel wilden bezoeken. “NEE”zei ik. “Owwww asuuuu”. “NEE!!!”. “Ga niet naar een andere winkel anders stappen wij uit en betalen wij je geen 300,00 Baht. Wij willen naar een tempel. “Tempel te ver weg” was zijn antwoord. Ik zei hem ons terug te brengen en plotseling wist hij een tempel in de buurt.
Back to where he picked us up and back to the hotel to leave for the airport. We arrived in record time and could relax in the business lounge….of course having a few drinks! Unfortunately our plane was delayed for 10 minutes (or so they said). Finally we borded ½ hour too late and departed 1 hour too late. Oh no….. our connecting flight in Sydney looked like it would be in danger.
Terug naar onze startpunt en terug naar onze hotel om naar het vliegveld te gaan. Wij arriveerde daar in een record tijd en konden relaxen in de business lounge….waar we natuurlijk een paar drankjes namen. Helaas was onze vlucht 10 minuten vertraagt (tenminste dat zeiden ze). Uiteindelijk gingen wij een ½ uur te laat aan board en vertrokken 1 uur te laat. Oh nee…..onze verbindingsvlucht dreigden we te missen.
We arrived in Sydney at 8 am and the connecting flight was 9 am. This was too tight as we had to go through customs, picked up our cases and re-check in.
We kwamen aan om 08.00 uur in Sydney en onze transitvlucht was om 09.00 uur. Dit was te krap omdat we door de douane moesten, onze koffers ophalen en opnieuw inchecken.
So Qantas kindly re-booked us on a flight 1 hour later.
We arrived at 11.35 am instead of the original 10.35 am. I managed to contact our friend who was meeting us, so he could come later.
Qantas was zo vriendelijk om ons om te boeken op een vlucht een uur later.
Wij arriveerde om 11.35 uur ipv 10.35 uur. Ik kon mijn kennis gelukkig wel inlichten dat wij later zouden arriveren, zodat hij later op het vliegveld kon verschijnen.
After a rest at the flat we are staying in we went for Italian meal in Lygon Street. The food was OK but the company was great. Thanks Maha and Isabelle.
Tomorrow we are wine tasting and visiting some Australian Native Animals….dingo, kangaroo, wombat etc etc.
Na even uitgerust op de flat, waar wij verblijven, gingen wij naar een Italiaanse restaurant in Lygon Straat. Het eten was OK, maar het gezelschap was super. Bedankt Maha en Isabelle.
Morgen wijnproeven en kijken naar Australische Inheemse Dieren….dingo, kangaroe, wombat enz.
Now going to bed with my own Koala Beer !!!
Nu ga ik met mijn eigen Koala Beer naar bed!!!

• 28 November 2017 - 14:05

Erik:

Jullie maken er werkelijk een leuk verslag van. Geniet van de wijnproeverij. Wij zullen vanavond ook een australisch wijnflesje opentrekken en zullen dan op jullie proosten.
    GENIET MET MATE.

gr erik en petra

• 28 November 2017 - 15:42

Monique:

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Ondanks vluchten die gemist worden e vervelende tuktuk mannetjes maken jullie plezier leuk om virtueel mee te zijn

• 28 November 2017 - 19:08

Carrie:

Hahaha jullie maken nu al van alles mee!
    Leuk en gezellig om te lezen.
    Enjoy and have lost of fun.

• 29 November 2017 - 09:34

Mieke:

Heerlijk om te lezen, ik Zou compleet in de stress schieten bij het idee dat ik een vliegtuig zou missen. Ja , die winkeltjes, toch leuk om te zien, maar ze proberen je idd overal naar binnen te lokken. Hoe is de temperatuur nu, niet zo heel erg heet ? Schiet een paar mooie fotootjes morgen, ben nu al nieuwsgierig. Kussss

• 29 November 2017 - 11:54

Henk En Yvonne:

Wat een leuk verslag. We genieten helemaal mee

• 30 November 2017 - 13:49

Verna:

Hahaha loads of leather gifts...that's hilarious
    I enjoy so much reading these travel notes.

• 30 November 2017 - 20:29

Suzanne:

Thanks for letting me travel with you - for sure, you are enjoying ;)
    Bedankt voor het met jullie mee mogen reizen - jullie hebben het goed daar, zeker weten ;) xx