Hot Water Beach / Nearly Christmas in Orewa - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Hot Water Beach / Nearly Christmas in Orewa - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Hot Water Beach / Nearly Christmas in Orewa

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

24 December 2017 | Nieuw Zeeland, Orewa

23.12.17 – Hot Water Beach
We drove northeast to Hot Water Beach. We stopped a couple of times to stretch our legs. On the way we passed through Matamata. This is the place where trips are organised to Hobiton. The place where the “Shire” from Lord of the Rings was filmed. We decided not to go on this trip – as it was too mild for us ;-).
Wij reden noordoost naar Hot Water Beach. Wij stopten een paar keer om de benen te strekken. Onderweg gingen door Matamata. Deze plek is de opstap plek voor de Hobition tour. De plek waar de “Shire” van Lord of the Rings was gefilmd. Wij gingen hier niet naar toe – het is veel te mild voor ons ;-)

We arrived at Hot Water Beach at 3 pm and checked into the busy campsite. Luckily there was a space for us. The receptionist informed that we should have booked as this is the busy season. We have booked for Christmas Eve, Christmas Day and Boxing Day but not the rest of our trip. Note to oneself: “Phone the other campsites to book”.
Wij arriveerden bij Hot Water Beach om 15.00 uur en checkten in op de drukke camping. Gelukkig hadden ze een plek voor ons. De receptioniste zei dat wij had eigenlijk moeten boeken wegens de drukke seizoen. Wij hebben kerstavond, 1e en 2e kerstdag geboekt maar niet de rest van de reis. Notitie voor mijzelf: “Boek de andere campings”.

We didn’t have any telephone connection here but there was limited internet connection. We get free wifi when we book into the campsite. Sometimes this is 250 mb – which is gone in no time, and sometimes, as we are Top 10 Members, we get extra. Here, that wasn’t the case.
Wij hadden geen telefoon bereik hier maar wij hadden wel internet connectie. Wij krijgen gratis wifi op de campings. Soms maar 250 mb – welk snel op is, en soms, als Top 10 leden, krijgen wij extra. Hier was dat niet het geval.

We walked down to the beach, which took about 10 minutes – we took the long way round. There was a huge gathering of people with spades digging their own thermal spa’s in the sand. This happens between low tide and mid tide. Spades are available to hire everywhere. If you dig deep enough the water is really hot…..actually too hot. This is heated by underground thermals which are from volcanic activity from millions of years ago.
Wij liepen naar het strand, ong. 10 minuten lopen – omdat wij de lange route nam. Er waren een hoop mensen op het strand met schepjes om hun eigen thermal spa in de zand te graven. De beste tijd is tussen eb en half vloed. Schepjes zijn overal te huur. Als je diep genoeg graafd is het water erg heet…eigenlijk te heet. Deze is verhit door ondergronds thermalen, welk door vulkanische activiteiten van miljoenen jaren geleden.

It was funny watching all the people digging the holes and sitting in it….obviously they hadn’t found the really hot water. This can get to be 60°C and so too hot to sit in. We walked past one lady who I asked if “her” spa was warm. No “bloody” cold she told us. We left everyone to it and walked back to the camping – this time the short route.
Het was grappig om alle gravende mensen te bekijken, die hierna in het warme water gingen zitten…zij hadden blijkbaar het erg hete water niet gevonden. Dit kan 60°C worden en dus te warm om erin te zitten. Wij liepen langs een vrouw aan wie ik vroeg of haar spa warm was. Nee erg koud zei zij. Wij lieten iedereen hun gang gaan en liepen terug naar de camping – deze keer de sneller route.

We are both suffering from “too much fresh air disease” so our pillows met up with our heads early.
Wij hebben allebei last van “te veel verse lucht ziekte” dus onze kussens en hoofden hebben elkaar op tijd ontmoet.

24.12.17 – Nearly Christmas in Orewa
We already booked the campsite at Orewa. When I phoned they had one, beach side site free. That had our name on it. Our day started with a little fright. Whilst travelling the windy roads a lorry slide in a corner and started toppling over. The lorry was travelling in the opposite direction to us, so was on the other side of the road. Thank god it stayed on its wheels. Think that our mood would be different if it had of fallen over. This was on a steep mountain and the lorry, and driver, wouldn’t be here to tell the tale.
Wij hadden de camping in Orewa al geboekt. Toen ik belde zeiden ze dat ze nog 1 plek, aan het strand. En dus stond onze naam erop. Onze dag begon met een schrikmoment. Toen wij de weg (met veel bochten) volgden, kwamen wij een vrachtwagen tegen die de bocht te scherp nam en van de weg reed en begon om te vallen. De vrachtwagen reed onze kant op, dus het was aan de andere kant van de weg. Gelukkig bleef de wagen het overend. Denk dat onze stemming heel anders zou zijn indien de wagen was omgevallen. De weg was een steile berg weg en de vrachtwagen, en chauffeur, zouden hier niet meer zijn om het na te vertellen.

We saw it happen in front of us and luckily there was a stopping bay about 100 mtrs away so we stopped and got out. The cars behind the lorry obviously also stopped. Everyone got out to see if the driver was hurt. He was OK, only very shaken up. One of the car drivers said that the lorry was driving much to fast around the corner. We then saw a metal plate on the road and Arie thought it was something to do with the brakes. So maybe the driver did try to slow down, but wasn’t able to.
Wij zagen het gebeuren voor ons en gelukkig was een parkeerplek ong. 100mtr verder, dus zijn wij gestopt. De auto’s achter de vrachtwagen stopte natuurlijk ook. Iedereen stapten eruit om te kijken of de chauffeur ongedeerd was. Hij was OK, maar geschrokken. Een van de auto bestuurders zei dat de vrachtwagen de bocht veel te snel nam. Toen zagen wij een stuk metaal op het weg, waarvan Arie dacht dat het een stuk van zijn remschijf zou kunne zijn. Dus misschien wilde de chauffeur te bocht langzaam nemen, maar was dat niet mogelijk.

We went on our way, thinking how lucky the guy was. The NZ roads are very hazardous, especially after rain, which it had been doing. The speed limit is 100 km on the small windy roads, however in most corners there are signs to drive 65, 55 or even sometimes 25 (for the hairpin bends). Can’t imagine the UK or NL would let people drive 100 km if this type of road existed there. The 3 lane (each way) motorways are 100 km.
Wij gingen verder, met de gedachten, wat een mazzel de chauffeur had. De NZ wegen zijn best gevaarlijk, vooral als het regent, wat het net had gedaan. De maximum snelheid is 100 km voor deze kleine bochtige wegen, maar bij meestal bochten staan borden om de snelheid te verminderen 65, 55 of soms zelfs 25 (voor haarspeld bochten). Kan niet indenken dat op dit soort wegen in de UK of NL, 100 km mag rijden. De 3 banen (1 kant op ) snelwegen zijn soms 100 km.

Onwards towards Orewa. This is 40 minutes north of Auckland. We passed through Auckland and arrived in Orewa at about 2 pm. We did the necessary shopping as all shops are closed on Christmas Day. We were looking for turkey to have for Christmas Day…..but this is no where to be found. Did however find some Christmas Crackers. We checked into the camping and decided to take some Christmas Photo’s. Hopefully we will be able to post these on our blog.
Verder naar Orewa. Dit is 40 minuten ten noorden van Auckland. Wij passeerde Auckland en arriveerden in Orewa om ong. 14.00 uur. Wij gingen eerst boodschappen doen, omdat de winkels 1e kerstdag dicht zijn. Wij wilden kalkoen kopen voor 1e kerstdag….maar dit konden wij nergens vinden. Wij vonden wel “Christmas Crackers”. We checkten in op de camping en gingen wat kerstfoto’s maken. Hopelijk kunnen wij deze op de blog plaatsen.

We walked along the 3 km beach and went on our hunt for turkey. A lady pointed us to another supermarket and they did have a turkey but a massive frozen one (whole). No every campsite have ovens, so couldn’t buy this. Unfortunately there were no turkey filets or burgers or sausages so no turkey this year. Ok we are having a different type of Christmas this year so we will also cope without having turkey.
Wij liepen langs de 3 km strand en ging verder op zoektocht naar kalkoen. Een dame vertelden waar een andere supermarkt was. Deze had wel kalkoen, maar een grote bevroren (hele) kalkoen. Niet alle campings hebben ovens, dus hebben wij dit niet gekocht. Helaas waren er geen kalkoen filets or burgers of worsten dus geen kalkoen dit jaar. Ok wij hebben toch een ander soort kerst dit jaar, dus wij zullen het overleven om geen kalkoen te eten.

Our thoughts go out to all of you, so far away. We hope you all have a wonderful Christmas. Lots of love and Christmas kisses XXX
Onze gedachten gaan naar jullie allemaal, zo ver weg. Wij wensen jullie allemaal een geweldige kerst. Veel liefs en Kerst kusjes XXX

• 24 December 2017 - 11:35

Petra Roskam:

Lieve ,
    Wij wensen jullie een hele fijne kerst en geniet nog even an de andere kant

• 24 December 2017 - 12:03

Sophie:

Hi Kiwi’s,
    I wish you Merry Christmas without turkey. That should be almost impossible. Big disaster!!
    I enjoy your stories.
    Big kiss,
    Sophie.

• 24 December 2017 - 15:25

Gillian :

Hi happy campers,
    Wishing you both a very happy Christmas (on the beach) ok no turkey or Christmas pudding OR mince piesfor you, so what. All the more to enjoy them next year!! And I forgot to mention the crackers. Will safe a couple for you if possible!! Enjoy your last 2 weeks down under.Lots of love from a warm and drizzely Bussum,no white christmas for us.xx