New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

New Plymouth

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

19 December 2017 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Today we drove northwards along the west coast. New Plymouth was only 2 ½ hour drive so we stopped on the way to look around at several places and of course filled up the camper with the diesel. The diesel prices so far on North Island seem to be a lot cheaper than South Island which is good for the wallet.
Vandaag reden wij in een noordelijke richting langs de westkust. New Plymouth is maar 2 ½ rijden dus stopten wij langs de weg om rond te kijken en bij de tanken. De diesel prijzen, tot zover, zijn goedkoper hier op Noord Eiland dan Zuid eiland wat goed is voor ons portemonnee.

We stopped in Hawera Town Centre and had our daily coffee/tea and cake. This time a chocolate eclaire and apple turnover. All the buildings here were old colonial, some in better condition than others. A lick of paint would do this town wonders. And onwards towards New Plymouth.
Wij stopten in Hawera Town Center voor onze dagelijkse koffie/thee en taart. Deze keer was het een chocolade eclaire en appelgebak. Alle gebouwen hebben een koloniale indruk, sommige zien er beter uit dan anderen. Een kwastje verf zou deze stad een hoop schelen. En verder naar New Plymouth.

We travelled along the coastal highway, which was slightly longer but a much nicer (and less busy) road to drive. We arrived in New Plymouth at 1.30 pm and drove through the busy town centre. We booked the campsite and decided to go for a walk. The beach was not too far away and there was a lovely coastal walkway. With the step counter on off we went. The path was good and the weather was nice – the wind along the coast was lovely as we were building up a sweat.
Wij reden op de kustweg, wat iets langer duurde maar was een mooiere weg (met minder verkeer) om te rijden. Wij arriveerden in New Plymouth om 13.30 uur en reden door het drukke centrum. Wij zetten onze camper op de camping en gingen een stuk lopen. Het strand was niet ver weg en daar was een mooie loopje langs de kust. Met de stappenteller aan vertrokken wij. Het pad was prima en het weer lekker – de wind langs de kust was heerlijk omdat wij het best warm kregen tijdens het lopen.

We made a large circle along the beach and back to the campsite. This turned out to be 5 kms and my knee thanked me when we finally got back. Legs up and relaxation. The campsite is quite quiet and not as good as the other Top 10 sites, but all the amenities are here. It’s 20°C however with quite a wind. So we are sitting outside but with our jumpers on.
Wij liepen een grote cirkel langs de strand en terug naar de camping. Deze afstand was 5 km en mijn knie vond het best dat wij terug waren. Benen omhoog en uitrusten. De camping is vrij stil en niet zo goed als andere Top 10 campings, maar alles is aanwezig. Het is 20°C maar de wind is vrij krachtig. Dus buiten zitten doen we wel, maar met onze truien aan.

• 20 December 2017 - 10:23

Natascha:

Wauw, tijdens het wachten bij de autodealer weer up to date met alle verslagen. Jullie hebben al een prachtige tocht achter de rug met huilende gletsjers en walvissen spotten! En dan heb je nog even te gaan. Super hoor! Blijf genieten van jullie geweldige reis en hopelijk blijft het nu war zonniger

• 20 December 2017 - 11:50

Mieke:

Ik mis de drank.........

• 25 December 2017 - 02:53

Pauline Schmidt:

I hope you didnt lick too much paint?