Lots of walking - Reisverslag uit Carters Beach, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Lots of walking - Reisverslag uit Carters Beach, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Lots of walking

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

14 December 2017 | Nieuw Zeeland, Carters Beach

Today we had a very long, tiring but satisfying day. We left Fox Glacier at 9 am and travelled about ½ hour to Franz Josef Glacier. Also here we walked to the Glacier. The all-round journey was 5 kms but the track was stony and up and down. It took up nearly 2 hours. Luckily it was dry to start with and then the sun even shone. So I had to wrap my jacket around my waist.
Vandaag hadden wij een erg lange, vermoeiende maar bevredigende dag. We verlieten Fox Glacier om 09.00 uur en reden ong. ½ uur naar Franz Josef Glacier. Hier liepen wij ook naar de gletsjer. De tocht was ong.5 km (heen en terug), maar de weg was heuvelachtig en vol met stenen. Het duurde bijna 2 uur. Gelukkig was het droog in het begin en later scheen de zon. Dus ik moest mijn jas om mijn middel strikken.

The glacier was very impressive and had a blue tint. The river was roaring and again waterfalls were coming out of the mountain. We arrived back at our camper and immediately took off our walking shoes and long trousers. This sunshine was made for shorts.
De gletsjer was erg indrukwekkend en had een blauwe teint. De rivier was stromend en weer waren er watervallen die uit de bergen verschenen. Toen wij terug waren bij de camper deden wij gelijk onze wandelschoenen en lange broeken uit. Deze zon was meer voor een korte broek.

We travelled up the coast northwards towards Greymouth. We were going to stay there tonight. But about an hour’s drive from Greymouth was Punakaiki  The Pancake Rocks. After doing some food shopping in Greymouth we carried on towards Punakaiki. This is a wonderful force of mother nature. Pancake rocks and blow holes. Bands of limestone, separated by thin bands of softer mudstone which has been worn away by thousands of years of rain, wind and sea which have created the layered formations. The sea was battering against the rocks and creating wonderful effects. We walked around about ½ hour and continued our journey northwards.
Wij reden verder noorderlijk richting Greymouth. Hier zouden wij vanavond blijven. Maar ong. 1 uur verder was Punakaiki  De Pancake Rocks. Na het boodschappen doen in Greymouth gingen wij dus verder naar Punakaiki. Banden van kalksteen, gescheiden door zachte modder, welk door jaren van wind, regen en zee, de gelaagde formatie is ontstaan door erosie. Dit is een geweldig kracht van moeder natuur. Pannenkoek rotsen en spui gaten. De zee sloeg tegen de rots en creëerden mooie effecten. Wij liepen daar rond voor ong. ½ uur en toen reden verder in een noordelijke richting.

We arrived at our end destination – Carters Beach, Westport at 6 pm. We walked along the beach to a restaurant and had dinner there. We wandered back with full stomachs (kiwi in my case) and were happy with the change of weather. Hopefully we won’t have to wear our jogging outfits tonight in bed due to the cold.
Wij arriveerden bij onze eind bestemming – Carters Beach, Westport om 18.00 uur. Wij liepen langs de strand naar een restaurant en bestelde onze avondmaal daar. Wij liepen terug naar de camping met volle magen (kiwi voor mij) en blij dat het weer beter was dan afgelopen dagen. Hopelijk hoeven wij vanavond onze joggingpak niet aan hoeven te doen in bed wegens het kou.

• 19 December 2017 - 12:43

Graham Hart:

Karron & Arie. Now back from Indian Ocean and enjoying all your backlog of blogs. Very interesting and all the places, bar Dunedin and Invarcargill I know well. You are great at story telling and might want to consider a good story for a novel - you could become another JK Rowling!