Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

09 December 2017 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Today we were heading for Dunedin. This was approx. 270 kms away. We decided to take the scenic route which took us extra time. We stopped on the way in several places to take the necessary photo’s. McLean Water Falls was one of these places. The sign said that the trip would take us 40 minutes by foot. This was through a forest which was rich with ferns, beautiful trees and flowers. The walk took us up wooden steps with damp ground. The waterfall was lovely and worth the trip. We walked back and returning to the motorhome we were all damp due to the humidity in the forest.
Vandaag gingen wij naar Dunedin. Dit was ong. 270 kms rijden. Wij hadden besloten om de toeristische route te rijden welk ons meer tijd kosten. Wij stopten verschillende keren tijdens de rit om de nodige foto’s te maken. McLean Water Falls was een van deze stoppen. Op het bord stond dat de tocht 40 minuten per voet zou duren. Dit was door een bos rijk met varens, mooie bomen en bloemen. Wij moesten houten trappen op met vochtige ondergrond. De waterval was mooi en de tocht waard. Wij liepen terug naar de camper en waren nat door de vochtigheid in de bos.

Onwards in a north easterly direction. We stopped for lunch a small town and had a hamburger….which was horrible….processed burger yuk!!! We arrived in Dunedin at 3.30 pm and booked into the camping site. We have registered for a Top 10 membership. This gives discounts on all the “Top 10” camping sites. Also we will get 10% discount on the ferry to North Island which will actually recover the membership costs.
Verder in noordoostelijke richting. Wij stopten voor lunch in a klein dorp en namen elk een hamburger…..niet te vreten…..geen echt vlees te bekennen yakkes!!! Wij arriveerden in Dunedin om 15.30 uur en ging naar de camping. Wij hebben geregistreerd voor een Top 10 abonnement. Hiermee krijgen wij korting bij all “Top 10” campings. Verder kunnen wij 10% korting krijgen op de veerboot naar Noord Eiland, hierdoor hebben wij de abonnement kosten eruit.

We walked into town as this was only 2,5 kms. So, according to the lady at reception, this would take ½ hour. We started walking and regretted it immediately. It is very hilly here. The first 15 minutes were not too bad, but then a very steep road to the town. It played havoc on our knees. Finally in town (45 minutes) we had a drink. We would definitely not walk back up the steep hill. On the way we saw a few buses so we hopped on one to take us back. It took us to the top of the hill, but we still had to walk approx. 15 minutes. At least our knees were saved from the uphill struggle.
Wij liepen naar stad omdat dit maar 2,5 km is. Dus, volgens de dame bij de receptie, was dit maar ½ uur lopen. Wij gingen op weg, maar hadden gelijk spijt van. Het is erg heuvelachtig hier. De eerste 15 minuten waren ok, maar toen kwamen wij bij een erg steile afdalende weg tegen. Het kostte onze knieën. Na 45 minuten waren wij in de stad en namen een drankje. Wij wilde echt niet teruglopen tegen de heuvel op. Naar de stad toelopend zagen we een paar bussen rijden dus stappen wij in een van die bussen om ons terug te rijden. De bus stopte op de top van de heuvel, maar wij moesten nog steeds 15 minuten lopen. Onze knieën waren bespaard van de heuvel op tocht.

It has been raining on and off today. OK it is not cold, but it’s a shame. Whilst writing this blog it is actually raining again. I don’t mind this as it is 10 pm and the sound on the top of the camper is quite comforting (not that Arie is of the me opinion).
De hele dag regent het af en toe. Ok, het is niet koud, maar het is jammer. Tijdens het schrijven van deze blog regent het weer. Ik vind dit niet erg omdat het 22.00 uur is en het geluid bovenop de camper is rustgevend (Arie is een andere mening toegedaan).

Wishing you all a great day (for those whose day is just starting).
Wij wensen jullie allemaal een fijn dag (voor degenen wiens dag net is begonnen).

• 09 December 2017 - 10:40

Gerda:

De straten in Dunedin zijn steiler dan in SAN Francesco. Wij hebben hetzelfde gedaan . Heen lopen en terug met een busje

• 09 December 2017 - 11:46

Carrie:

Beetje in beweging kan geen kwaad toch?
    Hier sneeuwt het dit weekend en t is berekoud.
    Dus daar missen jullie niets aan.
    Overal duiken er kerstmarktjes op.
    Dit kom je in NZ helaas niet tegen.

Jullie voortzetting en ik kijk alweer uit naar t volgende verslag.
    Xxx

• 09 December 2017 - 19:20

Judith:

Super leuk om jullie verhalen te lezen!! Echt een gave reis die jullie maken!!