Chilling at Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu Chilling at Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Karron & Arie Kamperman - WaarBenJij.nu

Chilling at Lake Tekapo

Door: Karron

Blijf op de hoogte en volg Karron & Arie

05 December 2017 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

After a restless sleep we got going at 9.30 am. I started the drive as Arie was still a bit shakey from yesterday. We headed for Lake Tekapo. This was 280 km away. Even though it doesn’t seem that far away it took us 4 hours to get here. The beautiful electric blue water colour is the cause of finely ground particles of rock brought down by glaciers from the mountain.
Na een slapeloze nacht gingen wij om 09.30 uur weg. Ik begon met rijden omdat Arie nog de bibbers had van gisteren. We gingen richting Lake Tekapo. Dit was een tocht van 280 kms. Het lijkt niet zo ver maar wij hebben 4 uur over gedaan om hier te komen. Het prachtige blauwe water wordt veroorzaakt door de fijn gemalen grond sediment welk via gletsjers beneden gekomen zijn van de bergen.

We walked around the camp site and Arie went for a paddle. Ooohh the water was freezing – guess this is due to it being a mournain lake. I decided to go for a swim. After getting past the waist I plunged in. It was actually quite refreshing but chilly.
Wij liepen rond de camping en Arie ging pootje baden in de water. Ooohh wat was het koud – komt natuurlijk omdat dit meer uit de bergen komt. Ik heb gezwommen. Toen het water boven mijn middel stond, plonsde ik in het water. Het was eigenlijk erg verfrissend maar koud.

We hung up our Christmas lights in the camper – so that we would get the festive feeling. After we bbq’ed our meat and ate this with salad I practiced on my guitar. Put the sound on softly so not to scare off the rest of the campers. Feeling a lot better now.
Wij hingen onze kerstverlichting op in de camper – zodat wij ook het kerstgevoel zouden krijgen. Nadat wij ons vlees voorbereid hadden op de bbq, dit opgegeten hadden met salade, ging ik op mijn gitaar oefenen. Ik had het geluid zacht gezet zodat de rest van de camping niet weg ging rennen. Wij voelen ons een stuk beter vandaag.

• 05 December 2017 - 21:27

Gerda Tielens:

Hallo Arie en Karron, het is of ik daar ook ben. Prachtige omgeving he. Je kunt daar sieraden van Jade kopen bij lokals. Groet Gerda

• 06 December 2017 - 07:24

Verna:

Glad to read that you're feeling better.
    think it's genius that you brought Christmas lights,
    it does help to be festive especially for a summer Christmas ;)

• 06 December 2017 - 08:28

Nancy:

Leuk om te lezen. Heel veel plezier!

• 07 December 2017 - 18:08

Mieke:

Wat een helden...stoer hoor, extra wijntje vanavond ! Proost !